Ssangyong Kyron I. & II.

 www.1234.cz

Kyron - Bezpečný a spolehlivý!

 Kyron je proti Rextonu, menším autem s menším kufrem. Na nedostatek místa a luxusu si nelze stěžovat. Zřejmě nebudete rádi, ale podle mých pocitů, je Kyron podvozkově tužší, na 18" kolech a českých cestách dost drncavý, až uskákaný. Sám volím pohodlnější Rexton, který je na rozbitých cestách vyváženější, ve všech směrech má více prostoru, má o jeden válec víc i větší obsah, spotřeba je stejná u čtyřválcového dvoulitru v Kyronu, jako u větší pětiválcové dvasedmičky v Rextonu - malý motor se musí víc točit a ztrácí dech. Když už Kyron dvoulitr, je určitě lepší Kyron II. 2.0 Euro IV, s VGT Turbem, který se chová výtečně v nižších rychlostech a VGT Turbo zabírá okamžitě, svižně. Na dálnici to prostě dvoulitr neuhraje...

Interiér je často v koženém provedení a velmi praktický. Zadní sedadla jsou dělitelná a sklopná, zavazadlový prostor poměrně objemný se schránkou v podlaze. Klimatizace Kyronu je nejčastěji automatická a digitální. Stahování všech oken elektrické s bezpečnostní dětskou pojistkou, elektricky sklopná zrcátka, vyhřívaná a seřiditelná. Centrální zamykání je samozřejmostí. Klimatizace jako taková funguje dobře, častým problémem je venkovní čidlo za cca 3500,- které dodává špatné informace jednotce klimatizace a teplota v autě musí být nastavena mnohem výše, aby auto topilo. S vadným čidlem se naopak v létě špatně reguluje chlazení a vstupní informace z venkovního čidla matou jednotku a chladí až moc. Někdy odejde sdružený ovladač oken u řidiče... za deště do něj při otevřených dveřích může natéct voda a jedno z oken zlobí.

Pohon 4x4 dodává pocit jistoty na nezpevněném povrchu a je radost jej používat. Má navíc velmi silnou redukční převodovku, pro extrémní terén, zapadnutí, nebo vytažení jiného uvízlého vozu. K tomu přidejme asistent pro kontrolovaný sjezd svahu, stabilizační systém ESP, který obsahuje i ABS a protiprokluzový systém kol. Velmi lehce a vzdáleně nahrazuje uzávěry kol. Ideální městský, terénní vůz s neuvěřitelnou schopností a průchodností, i v relativně těžším terénu.

Kyron I. se dodával téměř vždy s přiřaditelným pohonem všech kol a silnou redukční převodovku.

Přiřaditelný přední pohon 4x4. Na středové konzoli, po levé straně, je kulatý, třípolohový, otočný ovladač s pozicemi: 2H, 4H, 4L. Tlačítko 2H slouží pro běžnou jízdu, jde o pohon zadní nápravy. // Při najetí na nezpevněný povrch, sníh, či v případě potřeby do +-70km/h, 4x4 aktivujete tlačítkem 4H, rozsvítí se zelená kontrolka > připojí se do té doby odpojený přední kardan > poloosy >  přední diferenciál > podtlakové volnoběžky propojí obě poloosy s předními koly a mezinápravová převodovka se chová jako uzavřený středový diferenciál > nesmíte se zapnutou čtyřkolkou na suchém asfaltu zatáčet, aby něco v ústrojí neprasklo. // Poslední tlačítko 4L slouží k zapojení redukční převodovky - v případě potřeby obrovského výkonu a síly, např. vytažení vozu v extrémním terénu, couvání s těžkým vlekem do kopce. 4L se řadí tak, že auto musí stát, zařadíte neutrál, stojíte na brzdě, stisknete 4L, počkáte až něco pod autem cvakne a rozsvítí se červená kontrolka. Uvnitř jsou ozubená kolečka/satelity, jak si mnozí pamatují z komunistického, ručního šlehače s kličkou... zpět se vše vyřazuje opět při stání auta + brzda + neutrál a zmáčknete 2H, nebo 4H, podle potřeby. // Pozor, systém volnoběžek v předních kolech je naprosto odlišný od Rextonu I., je ale shodný s Rextonem II., Actyon, Rodius II., kde doporučuji se mu vyhnout a pořizovat raději stálý pohon všech kol. U Kyronu I. jinou volbu ale nemáte a tento systém se vždy a u každého auta musí renovovat a obnovit, sůl jej doslova uvnitř rozleptá, hliník se rozpadne, ocel vyrezne, podtlaková membrána membrána praskne. Ona čtyřkolka jako taková fungovat bude i když je systém rozbitý (u Rextonu I., při závadě čtyřkolka přestala fungovat a jiný systém se dal obejít). Tady obejít nic nejde, renovace se pohybuje nejčastěji kolem 13.000, když bude stát 1/2, měli jste víc štěstí než rozumu.

Kyron I. pohání dvoulitrový Turbo Diesel, Common Rail 2.0Xdi 103kw - 200Xdi. Jde o Euro III., velmi málo bývá kultivovanější 2.0 Euro IV s ocelovým rozvodovým řetězem a systémem vstřikování Common Rail. Léta praxe motor prověřili, takže jej lze označit jako poměrně spolehlivý, pro toho kdo mění olej po 10.000km. Dostatečně výkonný, závady se týkají pouze vstřikování paliva Delphi, jako u Rextonu. Spotřeba je stejná jako u většího pětiválce v Rextonech. Nedoporučuji sahat na vedení paliva vstřikovače, povolovat matky trubek.

Převodovky manuální i automatické jsou u novějších pětistupňové, předimenzované, jelikož byli konstruovány pro mnohem větší Rexton. Starší typ a pro některé trhy se dodával 4st. automat. Automatickou převodovku lze bez obav doporučit, řazení je sametové, až neznatelné s možností ručního, sekvenčního řazení. Zadní, redukční převodovky jsou také naprosto bez problémů.

4st. automatické převodovky jsou spolehlivé kus od kusu.

5st. automatické převodovky jsou většinou spolehlivé. Výměna oleje, pocitové zhodnocení stavu automatu, také podle toho co uvidím uvnitř, originální diagnostika, to vše na počkání 3500,- (4500,- u staršího 4st automatu).

Pokud používáte Rexton čistě jako tahouna, jelikož se specializuji na opravy automatických převodovek, zkacuji interval výměny oleje v automatické převodovce na polovinu, tzn. na 30.000km, běžným autům které nic netahají, doporučuji olej měnit nejpozději po 50-60.000km, nebo po třech letech. Kdo auto koupí, olej se mění samozřejmě okamžitě. Děláte to pro sebe a své auto.

Pokud se Vám automat dostává do nouzového režimu, zablokuje se za jízdy jedna rychlost (auto jede max. 80km/h, při vysokých otáčkách a neřadí). V prvopočátku po vypnutí motoru a nastartování resetujete část systému a opět nějakou dobu budete jezdit... čím déle tak jezdíte, tím může být oprava dražší, protože jej cíleně poškozujete. Auto je zapotřebí přivézt, ohledat, opravit. Často to umím vyřešit za 3h, nebo do týdne. Sváží sem auta ze všech končin a téměř každé se podařilo zdárně opravit.

Kyron je vhodný i pro tažení lehčích přívěsů. Jde o skvělý kompromis pohonu všech kol s redukční převodovkou a schopnosti utáhnout 2.500kg přívěs.

Kyron II.   

Jedná se o facelift přední části a zjemnění zadní části části vozu. Po faceliftu v nabídce přibyl pětiválcový turbodiesel 2,7Xdi 121kw se stálým pohonem všech kol. Auto jezdí skvěle, jde lehce za plynem, na dálnici není dýchavičný, jako čtyřválcový dvoulitr.

   OVERVIEW  
Model Kyron 2.0 TDi
Manufacturer SsangYong
Series Kyron
Class Crossover (SUV)
Body Universal
Fuel Diesel
   EXTENDED CHARACTERISTICS
General
Body type Touring
Doors/Seats 5/5
Dimensions, Length/Width/Height, mm 4660/1880/1755
Wheelbase, mm 2740
Track front/rear, mm 1570/1570
Ground Clearance, mm 200
Curb Weight, kg 1929/2530
Capacity min/max, litres 625
Fuel Tank, litres 75
Engine 200Xdi / M200 103kw - TURBO DIESEL COMMON RAIL
Engine Type R4
Fuel System direct injection, diesel
Supercharger Type turbo
Capacity, cc 1998
Valves per cylinder 4
Power, kW (hp) / RPM 103(141)/4000
Maximum torque, Nm / RPM 310/1800-2700
Engine 270Xdi 121kw - TURBO DIESEL COMMON RAIL
Engine Type R5
Fuel System direct injection, diesel
Supercharger Type turbo
Capacity, cc 2696
Valves per cylinder 4
Power, kW (hp) / RPM 121(165)/4000
Maximum torque, Nm / RPM 340/1800–3200
Transmission MANUAL
Drive Part-Time AWD
Gearbox 5-speed Manual
Transmission AUTOMATIC
Drive Part-Time AWD
Gearbox 5-speed Automatic
Chassis
Power steering hydro
Suspension front/rear independent/axle
Brakes front/rear ventilated disc / disc
Tires 255/60 R18
Performance
Top speed, km/h 2,0Xdi Manuál 167 // Automat 166
Acceleration 0-100 km/h, sec 2,0Xdi Manuál 14,1 // Automat 15,5
Fuel consumption Urban-Extra, litres / 100 km 2,0Xdi Manuál 6,3-9,9 // Automat 7,1-10,6
Warranty, years / km 3/100000
Frequency SO, km 10000

MGRR


Schopnosti v terénu


Variabilita


Luxus a
prostor


Praktičnost

...